Logo CobraDesign

Logotypy a firemní identita

Tvorba logotypů

2D grafikaLogotyp je bezpochyby Vaší nejdůležitější vizitkou. Je všude - na internetové prezentaci, na vizitkách, na tiskovinách, na schránce,.. Jeho podoba by neměla být náhodná, ale měla by důsledně vycházet z mnohých ohledů.

Co by měl logotyp splňovat

  • Obsah, barvy, tvar i forma by měly vycházet ze zaměření společnosti či služby. Zohledněny by měly být cílové skupiny.
  • Psychika barev je silnější, než si myslíme. Barvy i tvarosloví mají svá pravidla.
  • Font použitý v logotypu by měl korespondovat s grafickou značkou.
  • Součástí logotypu by měl být manuál obsahující pravidla pro jeho užití, kodifikaci a jasné popsání logotypu. Tento manuál slouží nejen firmě ale i tiskařům grafikům jako příručka při aplikaci logotypu na nejrůznější místa. Ukázku PDF manualu naleznete níže.
  • Ruku v ruce s logotypem jde celá firemní identita..

Proces vzniku logotypu

  • Tvorba logotypu začíná konzultací. Je důležité, abychom měli přehled o Vaší firmě - o její nabídce, působnosti, cílové skupině, zákaznících, o formě, jakou se chcete prezenentovat atd.
  • Na základě těchto vstupních informací připravíme několik odlišných návrhů na logotyp, které dále můžeme rozvinout do variant. Postupně spolu vybereme vhodné barvy, font, rozvržení logotypu i zvolené tvarosloví.
  • Až logotyp dotáhneme do finální podoby, dostanete jej k dispozici ve všech nejpoužívanějších formátech (.ai, .psd, .png, .eps, .jpg).
  • Součástí logotypu je podrobný PDF manuál, ve kterém je logotyp popsán, jsou kodifikovány barvy, rozměry, i formy aplikace logotypu.

Vybrané reference ze sekce Logotypy a firemní styl

Tiskoviny Navečer
Tiskoviny Navečer
Logo Royal Jewels
Logo Royal Jewels

Firemní identita

Pro dotvoření celkové jednoty prezentace firmy je vhodné zpracovat kompletní firemní styl, neboli corporate identity.

Firemní styl vždy obsahuje:

  • návrh vizitek,
  • návrh hlavičkových papírů,
  • návrh obálek,
  • návrh razítek.

Součásti může být také:

  • návrh polepu automobilu,
  • návrh letáků, katalogů a dalších propagačních tiskovin,
  • nárvh etiket či jiných dekorativních předmětů,
  • návrh potisků, obalový design,
  • a další..

Proces tvorby firemního stylu

  • Tvorba firemního stylu jde ruku v ruce s tvorbou a návrhem logotypu, je samozřejmě možné zpracovat firemní identitu také dodatečně
  • K posouzení a výběru dostanete několik návrhů vizitek
  • Součástí firemní kultury je také PDF manuál, ve kterém jsou jednotlivé prvky popsány, jsou kodifikovány barvy, rozměry i formáty. Manuál je v případě tvorby logotypu součástí logomanualu, v případě dodatečného zpracování firemní identity se jedná o samostatný dokument.

Pro tištěnou grafiku připravujeme rovněž kompletní předtiskovou přípravu a podklady.

Ukázka PDF manuálu

Manual k firemnímu stylu CobraDesignPDF manuál je součástí logotypu i firemní identity. Tento manuál slouží nejen firmě samotné, ale i grafikům a tiskařům, jako příručka při aplikaci logotypu na nejrůznější místa a nastavení tiskárny.