Logo CobraDesign

Logotypy a firemní identita

Tvorba logotypů

2D grafikaLogotyp je bezpochyby Vaší nejdůležitější vizitkou. Je všude - na internetové prezentaci, na vizitkách, na tiskovinách, na schránce,.. Jeho podoba by neměla být náhodná, ale měla by důsledně vycházet z mnohých ohledů.

Co by měl logotyp splňovat

  • Obsah, barvy, tvar i forma by měly vycházet ze zaměření společnosti či služby. Zohledněny by měly být cílové skupiny.
  • Psychika barev je silnější, než si myslíme. Barvy i tvarosloví mají svá pravidla.
  • Font použitý v logotypu by měl korespondovat s grafickou značkou.
  • Součástí logotypu by měl být manuál obsahující pravidla pro jeho užití, kodifikaci a jasné popsání logotypu. Tento manuál slouží nejen firmě ale i tiskařům grafikům jako příručka při aplikaci logotypu na nejrůznější místa. Ukázku PDF manualu naleznete níže.
  • Ruku v ruce s logotypem jde celá firemní identita..

Proces vzniku logotypu

  • Tvorba logotypu začíná konzultací. Je důležité, abychom měli přehled o Vaší firmě - o její nabídce, působnosti, cílové skupině, zákaznících, o formě, jakou se chcete prezenentovat atd.
  • Na základě těchto vstupních informací připravíme několik odlišných návrhů na logotyp, které dále můžeme rozvinout do variant. Postupně spolu vybereme vhodné barvy, font, rozvržení logotypu i zvolené tvarosloví.
  • Až logotyp dotáhneme do finální podoby, dostanete jej k dispozici ve všech nejpoužívanějších formátech (.ai, .psd, .png, .eps, .jpg).
  • Součástí logotypu je podrobný PDF manuál, ve kterém je logotyp popsán, jsou kodifikovány barvy, rozměry, i formy aplikace logotypu.

Firemní identita

Pro dotvoření celkové jednoty prezentace firmy je vhodné zpracovat kompletní firemní styl, neboli corporate identity.

Firemní styl vždy obsahuje:

  • návrh vizitek,
  • návrh hlavičkových papírů,
  • návrh obálek,
  • návrh razítek.

Součásti může být také:

  • návrh polepu automobilu,
  • návrh letáků, katalogů a dalších propagačních tiskovin,
  • nárvh etiket či jiných dekorativních předmětů,
  • návrh potisků, obalový design,
  • a další..

Proces tvorby firemního stylu

  • Tvorba firemního stylu jde ruku v ruce s tvorbou a návrhem logotypu, je samozřejmě možné zpracovat firemní identitu také dodatečně
  • K posouzení a výběru dostanete několik návrhů vizitek
  • Součástí firemní kultury je také PDF manuál, ve kterém jsou jednotlivé prvky popsány, jsou kodifikovány barvy, rozměry i formáty. Manuál je v případě tvorby logotypu součástí logomanualu, v případě dodatečného zpracování firemní identity se jedná o samostatný dokument.

Pro tištěnou grafiku připravujeme rovněž kompletní předtiskovou přípravu a podklady.

Ukázka PDF manuálu

Manual k firemnímu stylu CobraDesignPDF manuál je součástí logotypu i firemní identity. Tento manuál slouží nejen firmě samotné, ale i grafikům a tiskařům, jako příručka při aplikaci logotypu na nejrůznější místa a nastavení tiskárny.