Tvorba logotypů a firemního stylu, weby, eshopy - grafické studio CobraDesign
Logotypy a firemní identita
Tvorba logotypů
Logotyp je bezpochyby Vaší nejdůležitější vizitkou. Je všude - na internetové prezentaci, na vizitkách, na tiskovinách, na schránce,.. Jeho podoba by neměla být náhodná, ale měla by důsledně vycházet z mnohých ohledů.
Co by měl logotyp splňovat
- Obsah, barvy, tvar i forma by měly vycházet ze zaměření společnosti či služby. Zohledněny by měly být cílové skupiny.
- Psychika barev je silnější, než si myslíme. Barvy i tvarosloví mají svá pravidla.
- Font použitý v logotypu by měl korespondovat s grafickou značkou.
- Součástí logotypu by měl být manuál obsahující pravidla pro jeho užití, kodifikaci a jasné popsání logotypu. Tento manuál slouží nejen firmě ale i tiskařům grafikům jako příručka při aplikaci logotypu na nejrůznější místa. Ukázku PDF manualu naleznete níže.
- Ruku v ruce s logotypem jde celá firemní identita..
Proces vzniku logotypu
- Tvorba logotypu začíná konzultací. Je důležité, abychom měli přehled o Vaší firmě - o její nabídce, působnosti, cílové skupině, zákaznících, o formě, jakou se chcete prezenentovat atd.
- Na základě těchto vstupních informací připravíme několik odlišných návrhů na logotyp, které dále můžeme rozvinout do variant. Postupně spolu vybereme vhodné barvy, font, rozvržení logotypu i zvolené tvarosloví.
- Až logotyp dotáhneme do finální podoby, dostanete jej k dispozici ve všech nejpoužívanějších formátech (.ai, .psd, .png, .eps, .jpg).
- Součástí logotypu je podrobný PDF manuál, ve kterém je logotyp popsán, jsou kodifikovány barvy, rozměry, i formy aplikace logotypu.
Firemní identita
Pro dotvoření celkové jednoty prezentace firmy je vhodné zpracovat kompletní firemní styl, neboli corporate identity.
Firemní styl vždy obsahuje:
- návrh vizitek,
- návrh hlavičkových papírů,
- návrh obálek,
- návrh razítek.
Součásti může být také:
- návrh polepu automobilu,
- návrh letáků, katalogů a dalších propagačních tiskovin,
- nárvh etiket či jiných dekorativních předmětů,
- návrh potisků, obalový design,
- a další..
Proces tvorby firemního stylu
- Tvorba firemního stylu jde ruku v ruce s tvorbou a návrhem logotypu, je samozřejmě možné zpracovat firemní identitu také dodatečně
- K posouzení a výběru dostanete několik návrhů vizitek
- Součástí firemní kultury je také PDF manuál, ve kterém jsou jednotlivé prvky popsány, jsou kodifikovány barvy, rozměry i formáty. Manuál je v případě tvorby logotypu součástí logomanualu, v případě dodatečného zpracování firemní identity se jedná o samostatný dokument.
Pro tištěnou grafiku připravujeme rovněž kompletní předtiskovou přípravu a podklady.
Ukázka PDF manuálu
PDF manuál je součástí logotypu i firemní identity. Tento manuál slouží nejen firmě samotné, ale i grafikům a tiskařům, jako příručka při aplikaci logotypu na nejrůznější místa a nastavení tiskárny.